En helt vanlig dag med en stofil.

2011-09-07 @ 21:22:41
Idag fick jag sällskap på jobbet av en kille som jobbat inom företaget i cirka 50 år. Han är ju då över 60 år gammal och är därmed av den gamla sorten. Inte den där charmiga sortens karlar, sådana som hälsar på kvinnor genom att ta av sig mössan så där lite stiligt. Ni vet, dem där som levde under 30-40 talet.
Nej, det här var en gubbe som var otroligt "manlig". Kvinnor skall vara i köket, dem är så svaga och kan ingenting. Och här tvingades jag jobba med den stofilen hela dagen lång. Jag bara fortsatte tänka, när klockan passerat 16.00 "Är det inte sovdags för dig än?".

Nej, det här var inte den roligaste dagen på jobbet. Men jag får pengar, det är det enda som räknas. Usch, måste stå ut i två dagar till. Lycka till ti' mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0