Slutet på en era.

2011-10-10 @ 19:40:21
Jag och Alex gjorde det till en ceremoni. Vi ställde tillbaka den sista säsongen bland de första nio säsongerna. En komplett samling. Men vi kände oss tomma. Vad skulle vi göra nu när det inte längre fanns några Ori eller Goa'ulds att bekämpa? Inga mer uppdrag. Vi hade ju teamet som var kvar i Atlantis, men dem hade jag redan sett för inte så länge sedan. Ska vi titta på Battlestar Galactica nu? Vi vet inte. Vi vet bara att det var slutet på en era.
För ett år sedan började jag och Alex att titta på Stargate SG-1. Jag gav honom första säsongen i present, och det var då vi började. Den underbaraste scifi serien. Serien som utspelar sig på jorden men även på andra planeter och andra galaxer. Stargate SG-1 består av Jack O'Neill, Samantha Carter, Daniel Jackson och Teal'c. I de senare säsongerna får vi även möta Jonas Quinn, Cameron Mitchell och Vala Mal Doran (den sistnämnda spelas av underbara Claudia Black som gör rösterna till Morrigan i Dragon Age: Origins, samt Chloe i Uncharted 2.)
Jag kan inte riktigt förklara varför jag gillar serien så mycket. Det är väl det att det är en bra blanding av grym science fiction blandat med grymma karaktärer och rolig humor. Sen skadar det väl inte att Richard Dean Anderson har huvudrollen, och honom känner vi igen från MacGyver. Vet du inte vem MacGyver är? Oj, va ung du är.

Här kommer lite nostalgi bilder. Jag älskar Stargate SG-1 helt enkelt.

































































































R.I.P Don S. Davis
Våran underbara General George Hammond

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0