Mors dag - The Thorn Birds

2011-05-31 @ 20:38:38


I söndags var det mors dag och det var såklart man gav något till modern min. Vad fick hon? Jo, hon fick Törnfåglarna på dvd. The Thorn Birds från 1983. Min mamma satt då och tittade på den serien med sin mamma. Det kommer förmodligen jag göra med mina spawns också.
För ååååååååååh, vilken underbar serie! Jag vill visa den här serien för alla mina tjejkompisar (för killar som avskyr romantik kommer avsky detta) och bara njuuuuuuta. Jag älskar Törnfåglarna! Jag och min mamma spenderade hela söndagen med att titta på tre av fyra avsnitt. Nu har jag längtat efter att se det sista avsnittet men igår somnade dumma jag. DUMMA MIG! TÖÖÖÖÖRNFÅGLARNA.

Okej, nu ska jag förklara varför den här serien är så underbar och mysig och alldeles underbar. Det börjar med att familjen Cleary flyttar till en ranch i Australien för att jobba åt mostern och bitcen Mary Carson. I familjen finns en ung liten flicka som heter Meggie och hon är den enda tjejen förutom den kalla modern. Prästen Ralph de Bricassart tycker så synd om Meggie och tar hand om henne och håller henne sällskap när ingen vill vara med henne. När Meggie sedan växer upp och är en kvinna, så inser Ralph att han har känslor för henne - men det får han ju inte ha, han är ju präst! Han får inte vara med en kvinna. Men Meggie älskar Ralph, och eftersom kärleken är så förbjuden så får dem ju inte vara med varandra. Stackarna! Snälla, ni som läser detta, köp Törnfåglarna på DVD så jag har någon att diskutera denna serie med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0