Lördag och Söndag.

2011-05-22 @ 20:07:43
I lördags så var jag nog ganska lat. Eftersom jag jobbat tre helger i rad så jobbar jag nu inte på tre helger, vilket är skönt. Så igår satt jag och tittade på när Alex spelade L.A Noire - typ det bästa spelet hitills i år (och då räknar jag faktiskt - gasp - även med Dragon Age II. Det utspelar sig under 40-talet och animationen är fantastisk! Helt underbart spel, och det är även ett sådant spel som man som inte spelar vill titta på.
Efter det så kom kusinen Fredrik över och hängde fram tills dess att vi skulle dra in på bio. Vi såg nämligen den nya Pirates - meh, tycker jag om den filmen. Jag hade hoppats på mer, men fan va grymma sjöjungfruna var! Riktigt läskiga - precis som de ska vara, inte som Ariel.

Idag, söndag, så vaknade jag upp runt klockan 11 för att sedan möta Djävulen. Har jag inte berättat det här förut på min blogg? Iallafall, min mamma är Djävulen - Lucifer fast i en kvinno kropp. Förstår inte varför han tog sig an denna form men aja. Varför är min mamma Djävulen? Jo, för när hon frågade mig vad jag skulle göra idag så sa jag att jag ville ta tag i mina sista läxor som jag har kvar (tre stycken) och göra klart dem idag, så blev hon skitförbannad och klagade och förstod inte alls varför. Min egna mamma ville inte ens att jag skulle göra mina sista läxor. Hon är den som alltid klagar på när man gör en läxa en kväll innan det ska lämnas in, och sista inlämningsdag för dessa tre är på torsdag. Och hon klagar över att jag gör dem för tidigt nu. För hon vill ut. Hon vill bort från lägenheten och ut till min kusins mamma så de kan planera studentmottagningen. Men hon verkar inte förstå att om jag inte gör klart mina tre sista uppgifter så blir det inte ens någon student för mig. Riktigt jäkla trångsynt var hon/han idag.
Så när hon sen klagat i en timme på att jag är en dålig dotter som inte kan köra ut henne till min kusins mamma då i Sollentuna, så sticker hon själv iväg och tar pendeltåg bort dit och ÄNTLIGEN så får jag göra mina läxor. Och dem gjorde jag på tre och en halvtimme. Så skönt, men när Lucifer sen kom hem så var hon fortfarande arg. Nej, fyfan. Jag hoppas verkligen att den där "Guden" som alla galna kristna människor pratar om verkligen har satt i gång apokalypsen, för det betyder slutet för underjorden.

Sådär, nu har jag skrivit av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0