Det är för varmt.

2011-07-11 @ 18:09:21
Har ni varit i innerstan så vet ni nog också vad jag pratar om. Kanske är lika varmt i förorterna också, men fy så varmt det är ute! Det är för varmt.

Idag satt jag och hade det skönt i soffan, tittade på tre episoder av Sex and the City innan mamma säger "Vi ska gå till arbetsförmedlingen". Gaaaaaaaaaahhhhh. Jag som hade det så skönt! Så vi beger oss ut på stan i hettan, går in på arbetsförmedlingen, tittar runt på lite jobbannonser (hittade ett som var perfekt!) och sen går vi till Asian Market och köper hem lite nudlar på burk, för dem är så goda. Vi vandrar vidare till stället där Brittiska Turistbyrån brukade ligga, bara för att se att dem har stängt ner. Suck. Vi som hade tänkt hämta upp lite broschyrer om Skottland.

Oj, har jag glömt att nämna det? Aha, aa men jag och min familj ska till Edinburgh om två veckor. Wohoo! Vi ska bland annat kika in på Edinburgh Castle, Arthur's seat (som kan vara en av platserna där King Arthur's slott Camelot låg), Loch Ness odjuret ska vi hälsa på (NESSIE FINNS, FÖRSÖK INTE ATT FÅ MIG ATT TRO ANNAT). Sen ska vi också åka runt och glo på andra gamla fina slott, gå in på whiskey destillerier och hitta massa ruiner av kloster. Och shoppa ska vi också göra! Jag kommer berätta mer sen.
Jag sticker nu på fredag upp till Dalarna och där kommer vi vara i en vecka innan vi sticker till Skottland. Efter Skottland så ska vi Dalarna igen för Classic Car Week. Så ingen uppdatering på hela tre veckor, hur ska mina läsare kunna leva?! Skämt åtsido, jag kommer ju faktiskt twittra under hela tiden så följ min twitter-feed i sidomenyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0