Andra dagen i Skottland.

2011-08-10 @ 17:25:44
Hade börjat skriva ett inlägg om just den andra dagen i Edinburgh och hade kommit halvvägs när min mamma stör mig och jag ser inte varningsrutan att datorn behövs startas om. Nu får jag lov att börja om från början. Tack mamma.

Den andra dagen begav vi oss upp till Edinburgh Castle, och jag hade älskat upplevelsen om det inte hade varit för de miljontals turisterna som förstörde i stort sett alla bilder jag försökte ta. Tack för det, fin-fina turister. Och tänk, jag som vill börja jobba som guide. Vilken rolig upplevelse för mina framtida kunder. Det värsta jag vet är andra turister. Jag visste ju att jag själv var en turist, så jag ville inte blandas med andra. Fy för turister. Vilka håller med mig?

Eftersom alla turister i hela Edinburgh bestämde sig för att åka till slottet samma dag som oss så blev det inte för många fina bilder på byggnader som jag hade hoppats på, men jag hoppas att de jag dock lägger upp här räcker.

Alla bilder är oredigerade.






Nedan: Smygfotade min bror Alex.





Nedan: Jag med slottet i bakgrunden.







Nedan: Utsikt från slottet.





Nedan: Har börjat fatta tycke för att fota solen.



Nedan: Ett gulligt hus på en klippa på slottsområdet.





Nedan: Smygfotade Mamma och Pappa när de stod och tittade på utsikten.



Nedan: Smygfotade Alex, och det blev en ganska bra bild - han ser ju ut som ett Coldplay fan, fast mer "subtle".



































































































Nedan: Royal Mile.



Nedan: Lägg märke till hans huvud...





Nedan: Byggnaden där drottning Elisabeths barnbarn gifte sig under lördagen när vi var där. Yup, vi var i Edinburgh samtidigt som Drottningen, prins Charles och prins William och hans vackra fru Kate.



















Återkom imorgon för en bildbomb av dag tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0