KÖRKORT!

2010-11-24 @ 14:49:17
ÄNTLIGEN! Har övningskört sen i Maj (då var ju faktiskt snön borta) med Grönlunds trafikskola i Solna, med läraren Bengt. Sen i Maj! Det var länge sen det. Under min praktik. Under sommaren gjorde jag uppehåll för jag ville faktiskt ha sommarlov (det var ju faktiskt mitt sista) men hade ändå några lektioner (kanske 10 st eller mer).

Den 4e november i år så skrev jag mitt första teori prov (kunskapsprovet). Det gick skit - eller tja, jag fick 47 poäng av 70 frågor (5 stycken räknas egentligen inte). Jag var 5 poäng ifrån Godkänt. Piss, piss, piss.
Men veckan efter det så hade jag min uppkörning - och klarade mig! Vilken skön känsla alltså.

Igår, klockan 15.00, hade jag mitt omprov på teori delen. Jag avskyr verkligen att läsa teori, jag öppnade knappt upp boken - bara för nödvändiga saker. Jag gjorde mestadels prov på körskolan och distansprov hemma.
Jag fick 53 poäng av 70. Man behövde 52 för godkänt - HURRAY! Ringde pappa först (pappa betalar, ni vet), sen mamma, sen kusinen (som också är i körutbildning) och sen informerade jag mina vänner på facebook. Ringde sen min farfar och min faster. Fick efter det massa grattis på facebook.

Det här är så jäkla skönt. Äntligen kan jag hämta ut min New Moon bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0