Halloweeeeeeeeeen.

2010-11-01 @ 19:56:38
I lördags hade jag och min kompis Pao en mysig liten halloween kväll i min soffa. Det var planerat sedan långt innan att vi egentligen skulle ut och skrämma folk på stan men det var inte så många som hakade på den idén (flera har fortfarande inte kommit tillbaka från england, jag pratar om dig Johnny...). Men vi klädde upp oss som oss själva, som vi sade, och gick ut för att hyra film. Vi hyrde 4 stycken filmer och köpte en film som man bara behöver ha hemma.

1. Vi köpte filmen It eller Det som den heter på svenska, som är baserad på en bok av Stephen King. Handlar om psykopat clownen Pennywise, och han är läskig som f-n! Jag och Pao skrek som små tjejer när vi såg honom första gången. Creepy som f-n som sagt. Men filmen var galet seg och det sänkte filmen totalt. Det enda som får mig att ge filmen 3 av 5 i betyg är Pennywise. Han lyfter filmen.

2. Sen såg vi A nightmare on Elm Street, den nya versionen med snyggingen Kellan Lutz. Han är med kanske 5 minuter i filmen, och filmen suger totalt. Jag somnade till och med. Hemskt manus, hemska skådisar. Den har ingen röd tråd! Usch, hemsk film. Den får 1 av 5 i betyg, hade fått 0 om det inte hade varit för att jag gillar han som spelar Freddy.

3. Sen såg vi My bloody valentine med snyggingen Jensen Ackles. Men nej, den filmen var också konstig och hemskt manus. Ingen röd tråd, vi förstod den inte riktigt. Den får 2 av 5 i betyg.

4. Sen såg vi Mutants, en fransk film om zombies. Den var helt okej, seg dock men jätte bra skådisar så det lyfte filmen. Zombiesarna såg coola ut. 3 av 5 i betyg får den.

Vi hann inte se Stephen King's Rose Red om ett hemsökt hus, så den får vi helt enkelt se någon gång i veckan.

Bilder från kvällen.

I bilden ovan och nedan har jag på mig de där svarta kontaktlinserna jag beställde. Jag älskar dem!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0