Tävlingar - det är min grej det (ibland)

2010-06-07 @ 19:30:48
Även fast man kanske inte alltid vinner så är det kul att sitta och vänta på resultatet. Men sedan när man väl får reda på att man inte vunnit så känner man sig så dålig, så värdelös och undrar: Vad gjorde jag fel?
Speciellt när det gäller att man ska motivera varför man ska vinna. Jag är hemsk på att skriva sådant, jag lyckas aldrig riktigt få fram det jag egentligen vill.

Så nu är jag med och tävlar om att få vinna en träff med Kristen och Taylor (backstage pass typ) i samarbete med MTV. Man behövde skriva på engelska vilket fick mig att dra en suck av lättnad: engelska har blivit som mitt modersmål under två år. Är helt enkelt bättre på att formulera mig på engelska än på svenska. Jag läser bara engelska böcker och 75% av mina kompisar pratar jag bara engelska med.

Imorgon är det skolavslutning, ska kanske ha på mig min "skräck-klänning" som jag kallar det. Bild kommer nedan. Det ska bli kul, kanske fika med någon kompis efter eller något. Får se. Men detta är dagen jag sett fram emot. År två på gymnasiet har bara varit skit och jag har aldrig mått så dåligt förr så att sedan få reda på att jag går ut tvåan nu, och slipper gå om, gör mig glad.

Min skräck-klänning. Passar på halloween.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0