Om Andarana - Vem är Lina?

2011-09-14 @ 20:04:03


Jag heter Carolina, men kallas för Lina av helt enkelt alla.
Jag är 19 vintrar gammal och bor i centrala Stockholm, och där har jag bott i hela mitt liv. Bor med min mamma, pappa och lillebrodern Alex som är hela 18 år. Min kusin Fredrik brukar jag också kalla för min bror, för vi är så pass nära. Han är också 19 år, men jag är 5 veckor äldre. Ha-ha.

Jag har bloggat lite löst sedan 2008, men började "seriöst" i våras, 2011.

Jag gick en treårig Media linje på NTI-gymnasiet i Stockholm, inriktining Rörlig Bild. Det betydde att vi spelade in ett flertal filmer, och den första kortfilmen vi gjorde - en vampyrfilm - gjorde att vi blev tillfrågade om den kunde visas upp under en studentfilmsfestival.

Mina rötter finns i Dalarna, på både mamma och pappas sida. Min mammas sida kommer från Rättvik, och min pappas från Leksand. Vi har släktgård i Norr Lindberg i Leksand, som då tillhör min pappas sida av släkten. Där har släkten Andersson bott sedan 1700-talet men vi har funnits i Norr Lindberg sedan 1600-talet. I och med släktgården så har jag även ett gårdsnamn, som de flesta har som kommer från Dalarna. Ryttar Carolina Maria Therese Andersson är mitt fullständiga namn, då Ryttar är gårdsnamnet.

På min pappas släkt, återigen, så har det alltid funnits ett intresse för det övernaturliga bland kvinnorna. Det kan då förklara varför jag är så otroligt intresserad av myter, sägner och liknande. Från den här sidan har jag även fått intresset för historia och gamla saker, som slott. Helst Medeltiden, den period som hade de vackraste kläderna och producerade dem vackraste slotten. Under min resa till Skottland 2011 så var det jag som tvingade familjen till alla olika slags slott. Sterling, Eilean Donan m.m och det enda jag kunde säga var "Åh, åh, åååh, ÅH!" Slott är magiska.

Loch Ness "monstret", Nessie, existerar.

Från min mamma så har jag fått min kärlek för science fiction och fantasy. Jag har fallit för tv-serier som Stargate SG-1, Stargate Atlantis och Game of Thrones m.m. Filmer är ju ganska obvious; Star Wars, Star Trek (filmen), Sagan om Ringen och Thor.

Både jag och min lillebror är spelintresserade. Mitt allra första spel som jag började spela på "riktigt" var Star Wars: Battlefront. Senare så har jag börjat spela Dragon Age: Origins, The Sims 3 m.m och ska snart börja spela Uncharted på "riktigt". Jag har ett flertal gånger börjat spela Mass Effect, men alltid har jag blivit stannad vid ett visst ställe i spelet - har antingen blivit kallad för att göra mat, brorsan har ropat på mig eller något annat. Har aldrig kommit längre än en tiondel av spelet. Jag spelar även andra spel, men inte seriöst. World of Warcraft spelade jag förr, men när Cataclysm kom ut så slutade jag då det började bli tråkigt.

När jag fyllde 18 år fick jag en Canon PowerShot S90, en liten kompakt kamera som duger fin-fint för mig som är intresserad av fotografi. Mitt favoritmotiv är natur, är nog därför det dyker upp mycket skogsbilder. På senaste tiden tycker jag att himlen varit intressant att fota, speciellt då det finns mycket lager av molnen att jobba med. När jag fyller 20 har jag nog tänkt önska mig en grym systemkamera, så kan jag fota mer proffesionella bilder.

Vad betyder Andarana? För cirka 4 år sedan skulle jag skapa en paladin i World of Warcraft och behövde ett udda namn. Valet föll på namnet Andarana, men otroligt många A:n i. När jag väl började rollspela med den karaktären så förknippade alltid folk mig med just namnet Andarana så jag har behållt det namnet sedan dess. Om du hittar någon på forum eller olika internetsidor så är det nog mig du hittat.

Om du vill kontakta mig, så kan du nå mig via e-mail.
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0