Första gången...

2011-09-06 @ 16:15:34

... som jag provar att skriva "första gången" och ser om unika läsare mätaren skjuter upp i höjden. Nej? Okej.

Igår då, när jag satt hos frisören, så ringde dem från en annan Svanströms butik och undrade om jag kunde tänka mig jobba hela veckan ut. Jag, som då är arbetslös, kunde tyvärr inte tacka nej. Den här veckan hade jag planerat att jag skulle ta och bege mig ut på 4 timmars promenader varje dag för att komma lite i form - men no-can-do.

Så nu står jag här på Hantverkargatan och haft 2 kunder på en halvtimme. Trevligt, trevligt. Jag sitter här och läser min nyinköpta SOLO och har det ganska skönt ändå. Jag får ju pröjs för att sitta här och chilla tills det kommer in kunder och kräver min uppmärksamhet.

Jobbar från klockan 09.00 tills 18.00. Jag lider nu men skrattar den 25e nästa månad. Då skall jag köpa mig ett par mc-boots. Hade förut ett par som jag äääälskade, hade dem säkert i 3 år eller något sådant men sen gick dem sönder. Trist. Förra året köpte då som reserv ett par höga kängor med snörning fram som dekoration men jag saknar ändå mc-boots-stilen som passar till allt. Sen har jag ju också mina låga, bruna boots som passar till höstens western stil men mc-boots skall jag ha ändå!

Jag har spanat in det här paret på DinSko för inte en sådan himla dyr peng (799:-). Och i äkta skinn såklart, man ska ha kvalitet så man kan bära dem i flera år framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0