Första dagen på praktikplatsen avklarad

2011-05-02 @ 20:43:20
Jag praktiserar på SF Filminköp och hjälper dem med att läsa manus och diverse saker på kontoret. Eftersom jag älskar att läsa manus så var detta den perfekta praktikplatsen. En kille på kontoret var t.o.m chockad över att jag lyckats få en sådan bra praktikplats. Han kanske bara smörade för hans chef som jag stod bredvid. Men aja, jag hade en rolig dag och fick läsa två manus - Something Borrowed (trailern till den filmen kommer nedan) och sen ett manus till en skräckfilm som ännu inte har ett namn. Chefen kom in och frågade mig vad för slags filmer jag gillade och då svarade jag direkt skräckisar (utan att tänka på att mitt hjärta tillhör fantasy och scifi genrena), så han fixade ett skräckmanus till mig. Båda manusen var faktiskt otroligt bra skrivna, båda på engelska (duh). Jag har innan endast läst svenska manus och de var urusla igemförelse.

Imorgon ska jag få gå på pressvisning av en svensk film, titeln vet jag tyvärr inte men det får jag reda på imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0