If that makes you crazy.

2011-06-27 @ 22:21:58
Hallojsan svejsan igen bloggen!
Jag är tillbaka från Leksand och här kommer helgens uppdatering i punktform. Tyvärr har jag inga bilder att dela med mig av men det får funka så länge. Kamerans laddare har försvunnit så jag har ej kunnat ladda den, och därmed har jag inte kunnat ta några bilder alls på ett bra tag.

Fredag
  • Pao har följt med oss upp till Dalarna för att fira midsommar. Skojs! Hon tar alla bilder.
  • Vi åker till min faster och grillar och käkar gott kött. Men tyvärr hade mina föräldrar köpt BBQ marinad till köttet så jag vill spy. Åt knappt en köttbit under hela helgen, så synd!
  • Efter middagen åker vi ner till Gropen och firar midsommar - i spöregn! Det var inte kul, vi hade inte paraplyer så det räckte till hela vårt gäng så jag blev dygnsur innan jag fick låna en regnkappa tillslut.
  • Efter Gropen sticker vi till typ det enda cafét i Leksand och fikar.
  • Efter det så sticker vi till en utsiktsplats med vy över fin-fina Siljan.
Lördag
  • I lördags regnade det igen. Trist.
  • Stack in till Lager 70 i Insjön men hittade ingenting. Vi gick sedan runt i 4 st butiker utan att jag kom ut med något. EN SHOCK!
  • Vi väntade in släkten som kom och åt middag hos oss, grillade - återigen det där förbannade BBQ köttet.
  • Vi spelade kubb, ojsan svejsan va min släkt är bra på det alltså. Dem är dopade.
  • Vi chillade sedan inne i huset och glodde på nån Bond film.
Söndag
  • Shopping, shopping, shopping. Vi stack till Lager 157 i Sågmyra och där hittade jag massa saker. Två t-shirts, ett linne, en ubermysig rutig skjorta på herravdelningen och en lång, blommig klänning - SURPRISE - vilket shockade typ alla. Men den var jätteskön att ha på sig och var fin på.
  • Vi stack hem senare mot kvällen. Vi fikar alltid hemma hos farfar innan vi drar neråt, för farfar är gammal. Det där lät flummigt.
  • När vi kommer hem så glor jag och Alex på två Stargate SG-1 avsnitt.
Måndag
  • När jag vaknar upp så hittar jag Alex i soffan. Han kunde inte sova så vi glodde på ännu ett avsnitt av Stargate SG-1.
  • Jobb. Fick lov att gå till jobbet (tar väl typ 30 minuter) för mitt åkkort gått ut. Måste skaffa det dära sommarlovskortet.
  • Så står man där på jobbet och bara är. Det var sjukt trist, men mycket kunder inne så tiden gjort fortare än förväntat.
  • Efter jobbet går jag och mamma in till stan för att hitta en ny hårfärg till mitt hår. Ska bli ljusare!
  • Har nu burit min nya hårfärg i kanske 10 minuter. Den är betydligt ljusare än vanligt, men fortfarande inte den där underbara silverblonda hårfärgen som Daenerys Targaryen har.
  • Ska glo på det sprillans nya avsnittet av True Blood nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0