Hej, blogg!

2011-07-22 @ 21:29:00
Nu är jag tillbaka från regniga Dalarna. Vilket hemskt väder det varit där uppe! Jag som hade hoppats på att få sola lite på gården och i lugn och ro få läsa klart min Game of Thrones bok. Men nej, en sådan vecka blev det inte alls. Det var dåligt väder alla dagar (förutom på den dagen då vi stack till soptippen, kul!) och jag fick köra runt min mamma och brorsa överallt, kändes det som iallafall. Vi gjorde faktiskt inget speciellt alls.

Vi hyrde film första kvällen - såg The Other Guys (helt okej), I rymden finns inga känslor (bra för att vara svensk, och Bill Skarsgård har de mysigaste ögonen!) och True Grit (lika bra som första gången, Jeff Bridges är så härlig).

Andra dagen så stack vi ner till Rättvik och såg min halv-låtsas-nånting kusin spela med sitt band på Rock-Tisdagen. Flum. Dem heter Wrong Channel, och var förvånansvärt bra för att vara en småstadsband! Det var även marknad, så jag köpte ett superduperfint kors (jag är inte kristen, jag är motsatsen - tycker att det är därför ironiskt att jag älskar kors).

Tredje dagen. Vad gjorde jag då?

Fjärde dagen så bakade jag en megastor paj (den var normalstor). En hallon och rabarber paj. Den var uberdelicious.

Och sen idag så packade vi bara och stack hem till Stockholm endast för att vila upp i en och en halv dag innan vi sticker till Skottland!

Den här bilden tog jag igår kväll (torsdag) då vi på kvällen stack upp till Plintsberg och käkade lite Ben & Jerry glass med den vackra utsikten över Siljan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0