De två senaste veckorna i bilder.

2011-01-05 @ 17:26:03
Jag jobbade ju förra veckan hela dagarna långa och kom hem urtrött, men lite bilder blev det från nyår och jul t.ex. Vi var och såg musikalen We Will Rock You då också, det var nå special pris på biljetterna på nyårsafton.
Men här kommer lite bilder från och med att mitt lov började och tills idag. Har bakat matmuffins.

WOZZAH! Garvade ihjäl mig när jag såg den här bilden bland extra materialet från en av mina Stargate Atlantis boxar. En Wraith då. Bestämde mig för att fota den från tvn, är därför den ser lite flummig ut.



Fotat från bilresan upp till Leksand, Dalarna. Tog den när bilen rörde sig i 150 km/h (pappa körde såklart över hastighetsbegränsingarna).

Julafton



Julaftons morgon startade på kyrkogården i Rättvik där vi tände ljus på min gammelmormors grav.



Del av Rättviks kyrka och kyrkogård.



Grinden.



Utsikt över siljan från vägen. Men vad har de byggt vid långbryggan?



Mer utsikt över Siljan.



Någon slags vulkan geiser whatever har de byggt vid långbryggan i Rättvik.



Vägen upp till huset jag kommer ärva någon dag.



Alla verkar ju fota snöklädda grenar nu förtiden, så jag följde fotomodet.



Skräckhuset på gården och en rolig lampa.



Julgranen i huset.



Random.



Tyckte ljuset var så fint...

Juldagen



Den flummiga lampan åter igen.



Skräckhuset igen också, ryser när jag ser den här bilden.



Spelade Monopol med min mammas barndomskompis ungar, Linnea och Elenor. Jag vann!



Linnea i tomtemasken jag använde tidigare på dagen när jag var tomte åt min kusins ungar. Jag såg betydligt läskigare ut i masken, he he he!

28 December



Fotade pappas ögon, det syns att han varit rödhårig i ögonbrynen.

Nyårsafton



Halsbandet min mamma fick på mina föräldrars 20 års dag.

Idag







Idag bakade jag något från muffinsboken jag fick i julklapp. Matmuffins med valnötter och gorgonzola ost. Yummy! Blev dock lite smaklöst enligt mig, var nog för att vi inte hade tillräckligt mycket med ost för att skapa den där smaken jag var ute efter. Aja, det var första gången jag bakade dem. De ser fantastiska ut dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0