I has magic fingers!

2011-02-27 @ 16:09:09
Jag vet att engelskan ovan är hemsk, men så där säger man i spelvärlden. När man vill vara lite flummig. Det ska ju faktiskt vara 'I have magic fingers!' men nä. Jag är nörd.

Nu för att förklara titeln på detta inlägg då!

Igår kväll, mitt i ett avsnitt av Supernatural, så kom min mor in i vardagsrummet och sa att medans hon glodde på Notting Hill så släcktes min dator ned i mitt rum. Min första tanke var att min mamma satt sig på laddaren så att den åkt ut datorn och datorn helt enkelt dog av för lite batteri. Det har hänt förut. Så efter avsnittet var slut så gick jag in i mitt rum för att titta om så var fallet... Men nej. Laddaren var i, men datorn var död. Jag försökte trycka igång den igen, men det gick inte. Datorn var död. Nej, nej, nej, tänkte jag. Inte innan sportlovet ens börjat!
Jag fick panik. Datorn fick inte vara död. Jag plockade ur själva batteriet ur datorn och tryckte in den igen (brukar funka). Men det gick inte. Jag gjorde om det, flera gånger. Jag var ju desperat! Men nej. Inget funkade. Great. Den var död. Och jag ville inte lämna in den till datakillen i skolan för senast jag gjorde det så fick jag igen den 3 månader senare. Och vi är väldigt beroende av datorn i skolan, så det var inget alternativ.
Jag brukar vara ganska bra på att få igång datorer efter att de dött, brukar vara ganska tekniskt kunnig. Men i det här fallet så gick det inte. Min dumma, idiotiska skoldator var död! MINA THE SIMS FAMILJER DÖDA! Ja, det tänkte jag på. Inte på att hela min Jon Kortajarena mapp var borta från datorn, utan att jag inte kunnat rädda Sims familjerna. Jag är konstig.

Så för cirka en timme sedan så satt jag och visade upp datorn för mina föräldrar, visade att den var död. Jag gick in i mitt rum för att börja sörja den idiotiska datorn. Jag la den i mitt knä och vände upp och ner på den. Sakta förde jag mina fingrar på baksidan av datorn, och lekte att jag hade magiska krafter. Sakta förde jag dem fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Hoppades på att den på något underligt sätt skulle börja vakna till liv.
Bara för att testa om mina magiska fingrar funkade, så tröck jag på ON knappen.

Den vaknade till liv.

I HAS MAGIC FINGERS! MINA THE SIMS FAMILJER LEVER! JON KORTAJARENA MAPPEN FINNS KVAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0