Stockholm Zombie Walk.

2011-08-19 @ 18:10:42
Hallå bloggen!

Imorgon är det dags för min allra första Stockholm Zombie Walk. Har alltid missat det dem senaste åren, men när jag blev inbjuden av en vän på facebook så kunde jag äntligen boka upp mig för att delta.

Jag är riktigt riktigt taggad inför detta. Jag älskar skräckfilmer och älskar zombies (dem som haltar sig fram, inte dem som springer - ni är döda, puckon!) så detta är mitt event. Får med mig Pao och kanske min gode vän Björn som isåfall klär ut sig till en clownzombie. Now that is scary. Kanske min kusin Fredrik hänkar på, det beror på om det regnar eller inte.

Nu kanske ni, mina kära läsare, frågar: Vad är en Zombie Walk? Jo, ni förstår, varje år arrangeras en Zombie Walk i storstäderna i Sverige. Det är till för alla skräckfilmsfantaster som vill göra något random. Man klär ut sig till en zombie och haltar, hasar, sakta promenerar fram i en stor grupp av andra zombies genom stan. Man ska bete sig som en zombie också. Man ska flåsa, flämta, grunta, stöna och hasa sig fram med en död blick. Gärna att man får fästa på en skräckslagen människa på gatan och börjar hasa sig fram mot den personen som sedan skriker.

Har jag lyckats fånga intresset för detta roliga eventet? Inte?
Här kommer lite bilder från tidigare år. Även en video från en Zombie Walk i Dublin som jag tyckte var grym!











Vill ni veta mer om Stockholm Zombie Walk? Kika in här.


Kommentarer
Postat av: Sara

CHECKA IN NYA VIDEOBLOGGEN VETTJA ;)

2011-08-19 @ 20:45:44     URL: http://sarawangmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0