Sjunde och sista dagen i Skottland.

2011-08-15 @ 13:04:45
Sista dagen spenderade vi tiden med att shoppa, shoppa, shoppa, gå på museet som precis hade öppnat efter typ 5 år av renoveringar), fika på The Elephant House (där satt J.K Rowling och skrev de första Harry Potter böckerna med Edinburgh Castle som utsikt), käka lite lunch på ett ställe som hette The Last Drop (där åt flertal mördare sin sista måltid innan de skulle hängas på torget (Grass Market) precis utanför) och senare på kvällen så satt vi på en restaurang på vår gata (Castle Street) och drack öl.

Jag kände redan från början när vi första dan åkte in i Edinburgh att jag hörde hemma där. Det var en annorlunda känsla, något jag aldrig känt förut när jag varit utomlands. Det kanske är min medeltidsälskande själ som känner att jag bör stanna i Skottland. Tillbaka - det ska jag.




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0