Fansen som kom efter filmen förstör fenomenet.

2010-05-27 @ 22:56:55
Har jag sagt uppretande gånger på andra bloggar och hemsidor. De små trettonåriga småtjejerna som tror att de älskar twilight pga twilight driver med sig själva. De äldre, 25+ tjejerna är precis likadana. Det blir barnsligt när de små tycker om twilight och det blir äckligt när de över 25 tycker om twilight.
Jag önskar att allt kunde gå tillbaka till det gamla vanliga, innan filmerna. Då var allt perfekt och tillräckligt litet. Då mobbade man inte lika många twilight fans heller. Det är nu nästan så att man skäms för att vara twilight fan. Så säger mina bokfans också. Dem flesta har tappat intresset för serien och snart gör jag det också. Ni som läser detta, och blev fans efter första filmen, ni kanske blir arga och vet ni vad? Jag bryr mig inte längre. Visst, sitt och skrik där i biosalongen. Men då får ni arga 16-20 åringar på er.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hittade din blogg via TwilightSweden och jag må säga att du har väldigt starka åsikter, vilket är kanon! Det behövs fler som kan/vågar säga vad de tycker!

Jag kan ärligt säga att jag blev ett Twi-fan efter första filmen, men jag kan dock säga till mitt försvar att jag köpte alla böcker dagen efter och föll för dem direkt och tycker - efter att jag läste ut dem på några dagar - att de är mycket bättre än filmerna någonsin kommer att bli.

Ta absolut inte kommentaren som något negativt - för så är det inte alls menat - utan det jag vill få fram är att det finns, konstigt nog, vi över 18 år, som såg filmen först och fortfarande inte blivit hyper-skrikande dårar som beter oss som 13 åriga och är hysteriska i biosalongen :).

2010-05-28 @ 02:19:17     URL: http://frokenwernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0