Sommarlistan

2010-06-13 @ 14:17:43
1. Ditt favoritställe på sommaren?
Leksand i Dalarna, där spenderar jag varenda sommar åtminstonde en hel månad. Tyvärr blir det inte så i år pga jobb, men pengar är alltid kul att få! Men jag ska vara där i 3 veckor iallafall. Men med uppehåll. Varför just Dalarna då? Jo, för jag är 50 % dalakulla.

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
Åh, jag älskar att åka moppe med min kusin och min bror upp till Siljansnäs och sedan fika någonstans i närheten där. Det tar cirka en timme att åka dit med moppe, så det är skönt att bara åka i full fart (50 km/h xD) och få solen på sig. Det är en underbar sommardag för mig. Den perfekta sommardagen t.o.m

3. Vad lägger du hellst på grillen?
KÖTT! Åh, jag älskar att grilla på sommaren... Kött är det bästa som finns.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Jobb, Dalarna och kanske-kanske en weekend till Rom med mamma.

5. Dina bästa sommarfärger?
Blått och grönt.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Regn på midsommar. Jag spenderar varenda midsommar i Leksand och det regnar ALLTID. Det känns så somrigt.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Hmm... Måste nog vara när hela släkten åkte ner till Danmark, till en liten ö som typ hette Römö, och vi bodde alla i samma hus och spelade kubb varenda kväll. Så mysigt!

8. Havet, sjön eller poolen?
Inget. Jag avskyr allt som har med vatten att göra.

9. Vad väljer du i glassbaren?
Vanilj och melon.

10. Vart går din drömsemester?
Antingen Aten eller Rom. Jag är kär i gammal mytologi och äldre byggnader så de platserna passar perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0