Måndag och Tisdag - uppdatering.

2010-06-15 @ 18:20:19
Måndag
Vaknade upp cirka 10 (konstigt eftersom jag har sommarlov) och åt direkt Fisk ala Frodo (fisk och äggsås med massa persilja - ala Frodo är tillagt för att min kanin hette Frodo och han älskade persilja). Sen chillade jag i soffan, kollade in det nya True Blood avsnittet (som jag tyckte sög), fixade pasta till brorsan och sedan drog jag ut och gick. Gick ända från Stadion (cirka den platsen, bor lite närmare östermalmstorg...) ner till hamnen och gick sedan längs alla båtar bort till Djurgårdsbron. Gick över där och vandrade sedan bort till Skansen. Där vände jag och gick ända upp till Karlaplan. Det tog cirka 1,5 timme och det kändes skönt efter jag gjort det. Köpte vaniljyogurt och musli som ska nu bli min nya frukost - har bestämt mig för att äta nyttigare och faktiskt äta frukost för annars går jag runt och småäter innan lunch. Sen när jag kom hem så slappade jag i soffan med brorsan och spelade lite the Sims 3.

Tisdag
Oj, vad bråttom jag fick idag. Vaknade klockan 12 av att min mamma ringde och väckte upp mig. Fick lov att slänga ihop lite pasta och carbonara sås till lunch och sedan behövde jag ta på mig kläder och sticka in till min mammas jobb och hämta upp mitt nya åkkort under sommaren. Mitt vanliga terminskort gick ju ut för 3 dagar sedan eller något så det finns att köpa ett Sommarkort som kostar under 500 kr, och det funkar varje dag och hela tiden under hela sommaren frams till något datum i Augusti. Fast det är ett Access kort och jag förstår mig inte på de korten. Stod säkert en eller två minuter nere vid Rådmansgatan och försökte komma igenom. Usch. Jag behövde ju åka in tidigt pga att jag hade körlektion idag. Det gick jättebra och sedan fick jag lov skjuss hem av pappa. Nu sitter jag i soffan och kollar på How I Met Your Mother. Imorgon ska jag jobba i tre timmar, kanske hinner jag ta en liten promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0