Och så läser man lite Frankenstein.

2010-07-21 @ 16:30:42
Idag blev det så att jag vaknade upp klockan 06.00 för att sedan dra iväg till T-centralen till 08.05. Jag tycker det är skönt att få lite extra tid så man vaknar upp, och tack och lov så visade de Ska du säga (What I like about you) med Jennie Garth (Peter Facinellis fru) och sedan blev det två avsnitt av Nanny. Så roligt att se sådana där gamla tv-serier direkt på morgonen. Drack kaffe, åt fil med flingor och sen drog jag ut. Det tar cirka 25 minuter att åka till Råstahem (Ulriksdal) från Gärdet där jag bor (Östermalm).

Nu står jag på jobbet och jobbar till klockan 18.00 för min chef här borta på Hantverkargatan behövde gå tidigare. Eftersom jag har tidigare erfarenheter av detta jobb (sälja kontorsmaterial och små krafs på Svanströms - gäsp) så klarar jag av att stå själv. Men jag är helt ny i denna butik, ska dock bara jobba två veckor här under sommaren. Roligt med pengar även fast man vill helst ligga i soffan och dega.

Det är en och en halv timme kvar på jobbet nu och så läser man lite Frankenstein bakom kassan. Behöver läsa den boken för ett myyyyycket sent skolarbete som egentligen skulle lämnats in i December förra året. Men jag satte mig i en sådan dålig sits i våras att jag inte hann göra klart den. Tack och lov så får jag göra uppgiften över sommaren - den innebär att jag ska läsa ut Frankensten, hitta citat för att sedan stärka mina svar på 5 frågor. Måste vara åtminstonde en sida per svar så jag behöver hitta bra och långa citat!

Nästa vecka blir jag ensam hemma helt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0