New Moon inspirerade bilder

2010-12-14 @ 18:43:43

Den första bilden skall vara med i min och min väns fotobok (vårt projekt i trean).

Hur kommer det sig att jag tycker att dessa bilder passar New Moon (boken)? Den bruna tinten la jag till för att jag tycker att färgen passar till boken. Det tyckte filmskaparna också, är nog därför filmen har en guldig tint.
Jag, som är modellen, har då tagit mig an rollen som Bella och håller i den förbjudna kärleken (som äpplet representerar på bokomslaget till Twilight). Jag har förlorat den, men försöker hålla tag i det ändå.
Ett citat från Bella har jag använt mig av:

“With shaky legs, ignoring the fact that my action was useless, I followed him into the forest. The evidence of his path had disappeared instantly. There were no footprints, the leaves were still again, but I walked forward without thinking. I could not do anything else. I had to keep moving. If I stopped looking for him, it was over. Love, life, meaning… over.”

"Jag följde efter honom in i skogen på darriga ben och struntade i att det var meningslöst. Spåren efter honom var redan borta, men jag gick vidare utan att tänka. Det var allt jag kunde göra. Jag måste fortsätta röra mig. Om jag slutade leta efter honom var det slut. Kärleken, livet, meningen... slut."

Bilderna tillhör mig och endast mig. För användning av mina bilder tar du kontakt med mig via mail; [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0